Zamień Przeglądanie w Kupowanie. Skuteczne Techniki Prezentacji Produktów.
Jak nazwać produkt i przedstawić kluczowe zalety?
Jak tworzyć skuteczne tytuły produktów w sklepie internetowym?
- Stosuj opisowe nazwy produktów. Przykładowo zamiast nazwy „Adidas TIRO Suit-UP Advanced Track Top” zastosuj nazwę opisową np. „Bluza męska sportowa czerwona Adidas Tiro Suit-up.” Jeśli w nazwie istotne są wymiary lub inne kluczowe parametry to koniecznie umieść takie informacje w tytule. Pamiętaj, aby nazwa była zrozumiała dla odbiorcy. Jednocześnie słowa kluczowe będą mocno wpływać na pozycje Twoich produktów w Google.
- Pamiętaj, aby główny tytuł produktu był dobrze widoczny wizualnie w porównaniu z innymi treściami. Unikaj pisania nazw tylko wielkimi literami. To się źle czyta.
- Najlepiej, aby nazwa produktu mieściła się w 65 znakach, wówczas pojawi się w całości w wynikach wyszukiwania Google i nazwa nie zostanie ucięta.
Po co Ci podtytuł produktu w sklepie internetowym?
- Podtytuł produktu podkreśla kluczowe korzyści produktu i zawiera mocne słowa, np. bez wysiłku, niesamowity, absolutny, wyjątkowy, tajny, teraz, nowy, ekskluzywny, jak, dlaczego. Przykład: Skosisz trawę bez wysiłki, bo ta kosiarka sama jedzie do przodu. W podtytule warto zastosować dodatkową kluczową informację, która wpływa najmocniej na decyzję. Warto tutaj zawrzeć krótkie zdanie, które tłumaczy czym jest produkt, albo czym się wyróżnia. Możesz również napisać hasło, które odpowiada na największy ból klienta. np. Dzięki wysokiej mocy nigdy nie stracisz zasięgu. Krótki opis ma jeszcze jedną zaletę. Zachęca do zatrzymania się na produkcie i dalszego przeczytania opisu.
Dlaczego potrzebujesz kluczowych zalet na karcie produktu?
- Dodaj krótką listę kluczowych zalet produktu zaraz pod tytułem produktu. Pamiętaj o wypunktowaniu od myślników lub kropek. Warto również zastosować strzałki albo checkboxy czyli tzw. ikonki zielone ptaszki. Dodatkowo warto pod tymi krótkimi hasłami zrobić link CTA np. poznaj więcej szczegółów, które przekierują do szerszego opisu poniżej.
- Pokaż nad tytułem ocenę i opinie. Najlepiej gwiazdki, liczbę np. ocena 4,8 na 5. Do tego dołóż licznik ilości opinii, aby użytkownik wiedział czy opinii jest więcej i czy średnia ocena jest wiarygodna, po prostu czy może się na niej opierać. Zastosuj mały link wzywający do kliknięcia np. przeczytaj 5 opinii, i koniecznie po kliknięciu niech przeniesie użytkownika poniżej do sekcji z recenzjami produktów.
Postaw na dobre zdjęcia albo giń
Dlaczego główne zdjęcie produktu musi być dobrze zrobione?
- Zdjęcia mają kluczowe znaczenie dla sklepu internetowego, ponieważ konsumenci nie mogą dotknąć ani przymierzyć produktu. Główne zdjęcie produktu musi być atrakcyjne i w pełni pokazywać jak wygląda produkt. Dlaczego główne zdjęcie jest najważniejsze? To ono decyduje o tym czy wejdziemy w dany produkt. Każde zdjęcie na liście produktów w kategorii lub wyszukiwarce walczy o uwagę użytkownika. Im lepsze zdjęcia tym więcej wejść do środka.
- Koniecznie pozwól powiększać zdjęcia produktu swoim użytkownikom (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, bo ekrany są zbyt małe aby dostrzec wszystkie szczegóły). Wg badań 70% kupujących online traktuje priorytetowo powiększanie zdjęć przed zakupem.
Galeria zdjęć produktu – jak powinna działać?
- Przede wszystkim ważne, aby produkty posiadały co najmniej 5 zdjęć. Gdy tych zdjęć będzie mniej to klienci chcący kupić produkt mogą mu nie zaufać. Pokaż zdjęcie całego produktu, zdjęcia detali, zdjęcia z używania produktu, zdjęcia wszystkich elementów, zdjęcia w opakowaniu, zdjęcia gdy ludzie korzystają z produktu (najlepiej uśmiechnięci) i radośni).
- Galeria produktów musi posiadać miniatury innych dostępnych zdjęć, abu użytkownik wiedział ile jeszcze może obejrzeć i tym samym zachęcisz go do obejrzenia wszystkich zdjęć, a to może być kluczowe pod kątem decyzji i zakupie.
- Galeria produktów musi zawierać strzałki do poruszania się między obrazkami.
- Na smartfonach koniecznie muszą działać gesty czyli przesuwanie palcami.
Czy filmiki produktowe generują 5x większą sprzedaż?
- Galeria produktów dobrze, aby zawierała filmy o produkcie. To może być film z ujęciami zbliżeniowymi na produkt. To może być film pokazujący korzystanie z produktu. Warto stosować recenzje wideo przy współpracy z testerami lub influencerami. Dodatkowo możesz pokazać film wideo z instrukcją obsługi. Pomysłów jest znacznie więcej. Pamiętaj, że wg badań użytkownicy są o 85% bardziej skłonni do zakupu produktu po obejrzeniu filmu na stronie sklepu.
- Nie masz filmu do każdego produktu? Możesz zrobić ogólny film o produktach danej marki, albo film o serii lub kolekcji. Zyskasz kilkadziesiąt produktów z danej serii, w których użyjesz ten sam film. Poprawisz doświadczenie emocjonalne u klienta i jednocześnie wypromujesz alternatywne produkty z całej serii.
Opis produktu. Co musi zawierać?
Jak podzielić opis produktu w sklepie internetowym?
- W wielu sklepach zakupy z mobile stanowią 70% sprzedaży. Dlatego tak bardzo istotne jest utworzenie czytelnych zakładek opisowych w produkcie. Chodzi o zakładki takie jak Opis, Parametry techniczne, Pliki do pobrania, FAQ, czy Opinie. Ważne, aby były pogrupowane w harmonijkę (szczególnie jeśli są dłuższe). Możesz rozwinąć pierwszą zakładkę opis, aby pokazać fragment, ale kluczowe jest, aby użytkownik widział na 1 ekranie telefonu wszystkie pozostałe zakładki. Dzięki temu wie czego się spodziewać i szybko widzi jakie znajdzie informacje w tych zakładkach.
- Masz zakładkę Dane techniczne? Zadbaj o to, aby tabela była czytelna. Różne kolory wierszy, efekt najechania na wiersz, a informacje aby nie były zbyt daleko oddalone od siebie.
Poznaj kluczowe elementy opisu, który generuje sprzedaż
- Ważne, aby struktura informacji o produkcie była łatwa do przejrzenia (pogrupuj informacje, wypunktuj punkty, wyróżnij ważne korzyści. Czytelne prezentowanie informacji pomaga w skupieniu i sprawia, że użytkownik nie męczy się podczas czytania. A tym samym nie wychodzi ze sklepu.
- Śródtytuły w opisach niech wyjaśniają zalety i korzyści (a nie cechy) z używania produktu. Pisz do odbiorcy mówiąc o korzyściach z korzystania z produktu. Pisz o rozwiązaniu problemów użytkownika, pisz do człowieka.
- Klientom pokazuj wszystkie rzeczy, które wchodzą w skład produktu (najlepiej z załączonym zdjęciem). Dokładnie opisz, co zawiera produkt, aby w pełni zaspokoić potrzeby informacyjne odbiorcy. A jeśli czegoś nie ma o co pytają użytkownicy to również o tym napisz. Zmniejszysz ilość zwrotów.
Czego jeszcze szuka użytkownik na karcie produktowej?
- Każdy z nas kupując produkt w sklepie ma wątpliwości czy ten produkt spełni nasze oczekiwania. Dlatego zadajemy sobie różne pytania. Dlatego w sklepie koniecznie zadbaj o zakładkę FAQ czyli często zadawane pytania. Najlepiej, aby były to pytania i odpowiedzi dla każdego konkretnego produktu oraz pytania dotyczące całego sklepu. Nic tak dobrze nie działa jak znalezienie odpowiedzi na nurtujące pytania. FAQ to po prostu sposób na rozwiązanie wątpliwości i zbijanie obiekcji zakupowych. Serio, zadbaj o to, a zobaczysz szybko różnicę.
- Twój produkt to urządzenie lub coś niecodziennego? Zadbaj o opis produktu który wyjaśnia, jak korzystać z produktu w 3-5 prostych krokach. Najlepiej pokaż to na filmie w formie instrukcji. Zwiększysz zaufanie do sklepu, a także zachęcisz do zakupu.