WooCommerce dla biznesu – co to, dla kogo, ile kosztuje?
Co możesz sprzedawać przez system WooCommerce?
Jak wykorzystać WooCommerce w handlu?
- Normalna sprzedaż wysyłkowa.
- Mały sklep firmowy np. Twoja marka obuwia
- Sklep tematyczny np. sklep wędkarski
- Sklep dropshiping np. zegarki
- Sprzedaż produktów personalizowanych.
- Koszulki z nadrukiem
- Czekoladki z życzeniami
- Biżuteria z grawerem
- Konfigurator produktu z płatnością.
- Konfigurator roweru
- Konfigurator lampy
- Konfigurator szafy
- Platforma zamawiania B2B.
- Panel dla dystrybutorów z różnymi grupami cenowymi i rabatami
- System zamówień hurtowych
Czy WooCommerce jest tylko dla handlu?
Poznaj mniej znane sposoby wykorzystania WooCommerce.
- Utwórz Katalog produktów na stronie firmowej bez opcji kupowania. W to miejsce zrobisz przycisk z formularzem – Zapytaj o produkt.
- Baza produktów z plikami do pobrania
- Baza produktów przygotowana do sprzedaży w przyszłości jako sklep
- System generowania broszur PDF
- System rezerwacji. Zastosujesz gdy oferujesz:
- Noclegi
- Wizyty w gabinetach
- Wynajem samochodu
- Sprzedaż usług – skorzystaj ze sprzedaży usług drogą online np.
- Usługa prawnicza
- Usługa doradcza
- Usługa przygotowania projektu
3 mniej znane metody wykorzystania WooCommerce.
- Sprzedaż abonamentu – zarabiaj dzięki subskrypcji i płatności kartą.
- Treści Premium
- Produkty do biura np. papier do drukarki
- Produkty spożywcze np. kawa
- Platforma edukacyjna.
- Kursy video
- Webinary i konferencje
- Szkolenia i materiały edukacyjne
- Sprzedaż produktów cyfrowych.
- Ebooki
- Pliki np. zdjęcia, aplikacje
- Bilety na wydarzenia
- Karty podarunkowe i vouchery
WooCommerce – kluczowe informacje
Co to jest WooCommerce?
WooCommerce to system sklepowy. Dokładniej mówiąc jest to wtyczka, która umożliwia uruchomienie funkcjonalności sklepu w ramach WordPress. Czym jest WordPress? To system zarządzania treścią, innymi słowy system do tworzenia stron www. Do samego WooCommerce można również dokładać kolejne wtyczki rozszerzające jego możliwości o wersje językowe, integracje z systemami zewnętrznymi czy dodatki marketingowe. Aktualnie z WooCommerce korzysta ok. 6,5 mln sklepów. Wśród platform sklepowych WooCommerce ma ponad 36% rynku. Dla kogo jest WooCommerce? Dla mikro firm, ale też dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Możesz mieć 1 osobową firmę i prowadzić sprzedaż swoich zdjęć lub obrazów. Możesz mieć również 10 tyś produktów i sprzedawać na wiele rynków zagranicznych.
5 zalet WooCommerce.
– Dostępność: WooCommerce jest darmową wtyczką, co sprawia, że jest dostępny dla przedsiębiorstw o różnych budżetach.
– Elastyczność: Umożliwia sprzedaż różnorodnych produktów, od fizycznych po cyfrowe, a także oferuje różne opcje wysyłki i płatności.
– Funkcjonalności: Dzięki tysiącom dostępnych wtyczek i motywów, WooCommerce można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego sklepu.
– SEO: Dzięki integracji z WordPress, sklepy WooCommerce mogą korzystać z zaawansowanych narzędzi SEO dostępnych dla tej platformy.
– Globalne wsparcie: WooCommerce obsługuje wiele języków, walut i jest zintegrowany z wieloma międzynarodowymi bramkami płatności.
5 kluczowych wad WooCommerce.
– Aby dodać dodatkowe funkcje, często trzeba korzystać z dodatkowych wtyczek, co może prowadzić do problemów z kompatybilnością.
– Mimo że podstawowa wersja WooCommerce jest darmowa, wiele dodatkowych wtyczek i motywów jest płatnych.
– Jako popularna platforma, WooCommerce jest celem dla hakerów. Regularne aktualizacje i dodatkowe środki bezpieczeństwa są konieczne, aby chronić sklep.
– Wprowadzanie niestandardowych zmian w WooCommerce może wymagać zaawansowanej wiedzy z zakresu programowania.
– Nie jest wydajnym rozwiązaniem jeśli chcesz mieć kilkadziesiąt tysięcy produktów.
Koszty WooCommerce
Ile kosztuje wykonanie sklepu WooCommerce?
Sama wtyczka WooCommerce jak i WordPress są darmowymi rozwiązaniami jeśli chodzi o licencję. Natomiast wdrożenie strony WordPress, a także WooCommerce i przeprowadzenie konfiguracji może kosztować od 500 zł do nawet 5000 zł. Jednocześnie rozbudowa o dodatkowe funkcjonalności również może podnieść koszty od 500 zł do nawet 30 tys zł. Szablon graficzny może być darmowy, może być kupiony za 200-600 zł, ale można również zamówić autorski szablon z nietypowymi funckcjonalnościami i to może kosztować kolejne 10 tys zł. Kupując tani szablon możesz zaoszczędzić w początkowej fazie. Natomiast instalując dodatkowe moduły może się okazać, że część nowych modułów nie pasuje wizualnie do Twojego szablonu i wówczas potrzebujesz zatrudnienia grafika i programisty.
Ile kosztuje utrzymanie sklepu WooCommerce?
Stałe koszty to: Domena ok. 100 zł rocznie, Hosting między 200-500 zł rocznie, certyfikat SSL 200 zł, utrzymanie bezpieczeństwa i opieki technicznej od 200 zł miesięcznie. Sumarycznie to może być około 250 zł miesięcznie. Do tego trzeba doliczyć wszelkie prace rozwojowe tj. Nowe funkcjonalności, modyfikacje, ulepszenia w wyglądzie sklepu. Do stałych kosztów należy również wliczyć działania marketingowe, koszty tworzenia zdjęć, opisów czy zarządzania bazą produktów w sklepie. Relatywnie koszt utrzymania platformy WooCommerce jest najmniejszym kosztem w całej działalności sklepu. Zdecydowanie kilka razy wyższy koszt to działania stricte marketingowe.
Kiedy WooCommerce zaczyna być drogim rozwiązaniem dla Twojego sklepu?
Gdy tylko zaczniesz tworzyć nietypowe funkcjonalności, zechcesz autorskiego szablonu, będziesz korzystać z wielu dodatków, zapragniesz super optymalizacji szybkości, a także będziesz ulepszać go pod kątem SEO… to wtedy koszty prowadzenia sklepu WooCommerce zaczną szybko rosnąć. Możesz zrobić bardzo dużo, bardzo mocno customizować swój sklep, ale to będzie wymagało większych inwestycji. Natomiast jeśli świadomie inwestujesz w rozwój sklepu i chcesz oferować swoim klientom atrakcyjne doświadczenia zakupowe to WooCommerce będzie dla Ciebie odpowiednią platformą. Gdyż w pełni decydujesz o dalszym rozwoju. Blokować mogą Cię tylko Twoja wyobraźnia i finanse.