Rozwój sklepu na WooCommerce
Obsługa WooCommerce
Ile czasu zajmuje dodanie produktów w sklepie WooCommerce?
Dodanie produktu możliwe jest nawet w 3 minuty. Ten czas jest zależny od ilości danych, które wprowadzasz. Jeśli posiadasz sporo parametrów w danym produkcie. Jednocześnie masz kilkanaście zdjęć. Chcesz dodać produkt do wielu kategorii. Na dodatek Twój opis jest na 2 tyś znaków to wiedz, że dodanie takich danych zajmie nawet do 30 minut. Aby przyśpieszyć dodawanie produktów możesz dokonać importu z pliku CSV lub zintegrować się z zewnętrznym systemem magazynowym lub programami pośredniczącym np. Baselinker. Zdecydowanie warto korzystać w tym zakresie z automatyzacji, aby nie duplikować podwójnych czynności. Automatyczne dodawanie produktów pozwala również na porządek i spójność w informacjach na różnych platformach marketplace.
Ile czasu zajmuje obsługa zamówień w sklepie WooCommerce?
Przy odpowiedniej konfiguracji Twoja aktywność w sklepie może sprowadzić się dosłownie do jednego kliknięcia – zmiany statusu na „Wysłano”. Jak to możliwe, że jest to takie proste? Jeśli zamówienie zostaje opłacone online to wpada do Twojego systemu zamówień i od razu ma status „W trakcie realizacji”. Na tej podstawie możesz mieć automatyczne generowanie przesyłek czyli etykiet przesyłek, które wraz z listą produktów drukują się na magazynie. Wystarczy, że magazynier przeczyta listę produktów i zbierze ją, spakuje, a następnie wystarczy 1 kliknięcie, że zamówienie zostało wysłane. W dalszym etapie pozostanie tylko przekazanie paczki kurierowi.
Czy łatwo uzyskać wsparcie w obsłudze WooCommerce?
Bardzo łatwo. Wystarczy wpisać w Google lub na YouTube pytanie, a prawdopodobnie znajdziesz gotową odpowiedź. Jest też sporo grup m.in. na Facebooku, w których uzyskasz podpowiedzi czy dokładne wskazówki na Twoje pytania. Dodatkowo jest mnóstwo specjalistów i agencji wdrażających strony i sklepy w WooCommerce. Dzięki temu jeśli nie radzisz sobie z wdrożeniem zmian lub Twój dostawca nie jest w stanie zrealizować Twoich potrzeb to na rynku czekają kolejni chętni, aby Ci pomóc. Owszem ta pomoc będzie płatna, ale masz bardzo szeroki zakres wyboru. Możesz działać samodzielne dzięki kursom, darmowym filmikom lub wskazówkom, albo możesz skorzystać z płatnego wsparcia.
Integracje w WooCommerce
Z czym można integrować system WooCommerce?
- Baselinker – integrator wszelkich systemów dostępnych na polskim rynku.
- Marketplace np. Allegro, Ceneo, Amazon, Ebay, Google Merchant Center.
- Tysiące hurtowni działających w dropshippingu.
- Systemy płatności polskie i zagraniczne np. PayU, Przelewy24, Blik, Karty.
- Systemy kurierów polskie i zagraniczne np. Paczkomaty, DPD, DHL czy Fedex.
- Systemy magazynowe ERP np. Subiekt GT, Symfonia lub Wapro.
- Systemy księgowe np. Fakturowania, Infakt.
- Aplikacje marketingowe.
- Programy analityczne np. GTM, Google Analytics, Hotjar.
- Systemy mailingowe np. GetResponse, MailerLite, Freshmail.
- Systemy zbierania opinii np. TrustMate, Opineo, TrustedShop itd.
Czy sklep WooCommerce nadaje się do sprzedaży zagranicznej?
Zdecydowanie tak. WooCommerce jest tworzony przez społeczność z całego świata. Tak naprawdę WooCommerce jest najsilniejszy poza naszym krajem i praktycznie każda licząca się metoda płatności, forma dostawy lub narzędzie marketingowe ma opcje integracji z WooCommerce. Na rynkach zagranicznych klienci często płacą kartami, PayPal lub odroczoną płatnością Klarna. Te wszystkie metody są już gotowe do skonfigurowania w WooCommerce. Jednocześnie WooCommerce przetłumaczone jest na ponad 60 języków i możesz w nim ustawić dowolne waluty. Jeśli potrzebujesz customowego rozwiązania dla swojego sklepu oraz chcesz wyjść z produktami na cały świat to rozważ skorzystanie z WooCommerce.
Czy WooCommerce można zintegrować z każdym programem lub systemem?
Tak, możesz zintegrować go praktycznie ze wszystkim. Niestety nie zawsze będzie to tanim rozwiązaniem. Na rynku są tysiące programów, które mają już gotowe moduły integrujące z WooCommerce. Osobiście 3 krotnie spotkałem się z sytuacją, w której nie było możliwości integracji z WooCommerce. Często taki problem jest w polskich programach, które są dość specyficzne dla danej branży np. Program dla dealerów samochodowych, program do zarządzania produkcją i magazynem. W takich sytuacjach jedyna opcja to napisanie autorskiej integracji poprzez bramkę API. WooCommerce posiada rozbudowaną dokumentację opisującą możliwości integracji. Wybierając WooCommerce dokładnie sprawdź czy Twoje systemy integrują się z WooCommerce.
Możliwości marketingowe w WooCommerce
Jak budować social proof w WooCommerce?
Najważniejsza rzecz w sklepie to społeczne dowody uznania. Zaufane opinie, recenzje, zdjęcia od klientów. WooCommerce pozwala na dodawanie opinii w klasycznej formie tzn oceny z gwiazdkami, komentarze, podpisy osoby komentującej. Są już darmowe wtyczki, które pozwalają na dodawanie zdjęć użytkowników, sortowanie opinii po ocenie, wyszukiwarkę w ramach opinii czy nawet głosowanie na opinie, aby użytkownik mógł zaznaczyć czy opinia była przydatna. Oprócz tego wyświetlisz galerię zdjeć od klientów, którzy pokazują jak wygląda produkt po otrzymaniu od sklepu. Świetna opcja to automatyczna opcja, która po 3 dniach od zakupu wyśle wiadomość do klienta z prośbą o udzielenie opinii.
Czy WooCommerce jest dobry pod pozycjonowanie w Google?
WooCommerce działa w oparciu o system WordPress. Jedno i drugie jest świetnie przygotowane pod kątem pozycjonowania SEO. Są odpowiednie dodatki rozszerzające możliwości zarządzania informacjami pod kątem SEO. Możesz w pełni kontrolować każde słowo i świadomie decydować o tym, co będą czytały algorytmy Google. Mam mnóstwo przykładów sklepów w WooCommerce, które właśnie dzięki świetnej optymalizacji SEO najwięcej ruchu mają właśnie z wyszukiwarki. To dowód, że Google lubi indeksować sklepy oparte o WooCommerce.
Czy WooCommerce pozwala na robienie rabatów?
Tak i w dodatku te kody rabatowe są bardzo rozbudowane. Możesz określać terminy na wykorzystanie kodu, określasz wartość procentową lub kwotową. Możesz ograniczać kody do poszczególnych kategorii produktów a nawet na konkretne produkty. Tak samo możesz wykluczać wybrane kategorie lub pojedyncze produkty. Ty decydujesz ile x można wykorzystać dany kod i czy dotyczy produktów przecenionych czy nie. W dodatku możesz zastosować kody personalizowane na konkretnego użytkownika. A jeśli prowadzisz program lojalnościowy to w WooCommerce uzyskasz całe oprogramowanie do zarządzania takim programem. Oprócz zbierania punktów użytkownik może wymienić punkty na zniżki lub kody rabatowe.