Jak zwiększyć konwersję w sklepie dzięki social proof.

Opinie kluczem do wysokiej sprzedaży.

Po co Ci zdjęcia produktów z ludźmi w Twoim sklepie?

  1. Jeśli Twój produkt używała jakaś znana osoba z mediów, ekspert, gwiazda, influencer, bloger to pokaż zdjęcia i informacje o tym w opisie produktu.

  2. Masz zdjęcia, które pokazują jak uśmiechnięci ludzie używają Twojego produktu? Pokaż również takie zdjęcia. Zyskasz bardzo mocny argument, który prawdopodobnie podniesie ochotę na zakup produktu. Po prostu zwiększysz zaufanie do produktu wśród nowych odbiorców.

  3. Ktoś używał Twojego produktu i opisał go w social media? Pokaż recenzje (lub zrzuty ekranu) z sieci społecznościowych (np. post na Facebooku, Messenger, Whatsapp, Tweet, post na Instagramie, sms itp.). Nie ma nic lepszego. To najlepsze, co możesz zrobić dla podniesienia swojej sprzedaży. Dlatego bardzo mocno analizuj social media, aby wydobyć krótkie komentarze wraz ze zdjęciem profilowym autora. To buduje zaufanie do produktu.

Co powinny zawierać opinie, którym zaufają klienci podczas zakupu w sklepie internetowym?

  1. Recenzje wyświetlaj wraz ze zdjęciami produktu, oceną w postaci gwiazdek, zdjęciem recenzenta, imieniem i nazwiskiem, „zweryfikowanym” kupującym i jeśli możesz to również wiekiem.

  2. Wyświetlaj ogólne oceny produktów w gwiazdkach, które można filtrować według gwiazdek.

  3. Dodaj recenzje/opinie wideo o produkcie.
  4. Pokaż liczbę klientów w tym tygodniu/miesiącu/cały czas (np. 57 produktów pomyślnie wysłanych i dostarczonych tylko w tym miesiącu”).

Dlaczego warto pokazać ilość osób oglądających produkt w Twoim sklepie internetowym?

  1. Kiedyś przeprowadzono taki prosty eksperyment. 1 osoba patrzyła w górę, a przechodzący obok niej ludzie przechodzili jak gdyby nigdy nic. Sytuacja zmieniła się gdy na chodniku 3 osoby patrzyły w górę w tym samym kierunku. Nagle znaczna większość przechodzących zatrzymała się zaczęła patrzeć w górę. Jako ludzie bardzo mocno podejmujemy decyzje w oparciu o większość. Dlatego jeśli na Twojej stronie klient zobaczy niemałą liczbę osób oglądających dany produkt to taka liczba zadziała na nas na 2 sposoby. Najpierw poczujemy, że produkt podoba się nie tylko nam… czyli pewnie jest atrakcyjny. Z drugiej strony będziemy mieli obawę czy produkt nie zostanie za chwilę przez kogoś wykupiony. Więc poważnie myślimy o szybszym zakupie, aby nie stracić szansy na zakup, szczególnie wtedy, gdy widzimy, że zostały ostatnie sztuki.

Pokaż, co kupili inni i wzmocnij konwersję.

Co sugerować klientowi, aby kupił produkt w Twoim sklepie?

  1. Możesz wyświetlić wyraźne rabaty ilościowe np. 25 PLN za 1 szt [etykietka „Najlepszy wybór”] 2x 19,90 PLN za szt, [etykietka „Polecany”]; 3x 17,90 PLN za szt, [„Najlepsza cena”]). Oprócz tego możesz również wyświetlić etykiety do produktu np. Okazja, Taniej z kodem NIEDZIELA, -20% w koszyku, albo „Polecam Małgorzata Majdan-Rozenek”.

  2. Pokaż pod produktem sekcję z nagłówkiem „Odwiedzający, którzy oglądali ten produkt, oglądali również…”, gdzie użytkownikom wyświetlane są uzupełniające się i lub alternatywne produkty. tzw. cross sell lub Up-Sell.

Jak podnieść sprzedaż dzięki powiązanym produktom?

  1. Sprzedajesz spodnie? Wyświetl sekcję „Uzupełnij swój look” i zaproponuj dobranie okularów, bluzy, butów, paska do spodni, a także kapelusza. Nie każdy zakupi cały zestaw, ale jest duża szansa, że do koszyka trafią kolejne produkty. Takie produkty uzupełniające to technika Cross Sell. A jeśli w swoim sklepie posiadasz produkty podobne to możesz wyświetlić sekcję „Wybraliśmy dla Ciebie podobne, ale lepsze produkty” i przedstawiasz produkty tego samego rodzaju, które są lepsze i droższe. Tym samym dajesz sobie szansę na sprzedaż produktów z większą marżą. Warto wówczas wdrożyć opcję porównywania produktów, aby klient mógł rzetelnie porównać tańszy i droższy produkt, a następnie podjąć ostateczną decyzję o zakupie.

Dlaczego potrzebujesz zestawów produktów w swoim sklepie?

  1. Zestawy produktów zawsze mają lepsze ceny niż kupowane produkty oddzielnie. Zestawy mogą mieć coś extra czego nie ma w zwykłej sprzedaży. Zestawem może być coś limitowanego albo specjalnie zapakowana paczka. W niektórych branżach trudno nam dobrać coś ładnego do siebie i wówczas wolimy kupić zestaw, który jest już dobrze dobrany i po prostu nam się spodobał. W branżach technicznych kupując produkt główny i dobierając do niego akcesoria możemy się pomylić. Kupując np. wiertarkę z odpowiednimi wiertłami mamy pewność, że wszystko idealnie będzie pasowało. Tak samo jest z przejściówkami i kablami do mikrofonów. Zestaw sprawia, że nie dojdzie do pomyłki. Laptop możesz sprzedać w zestawie ze słuchawkami, myszką lub torbą. Podnosisz wartość zamówienia przy tym samym koszcie pozyskania klienta.

Technika niedostępności i ograniczania czasu.

Jak wpłynąć na zakup produktu dzięki technikom niedostępności i ograniczenia czasu?

  1. W pobliżu głównego przycisku „Dodaj do koszyka” zastosuj wyzwalacze czyli komunikatu pilności np. „Tylko dzisiaj”, „Oferta w Czarny piątek”, „Bezpłatny bonus”, „Jeśli zamówienie zostanie złożone w ciągu najbliższych 12 minut, zostanie wysłane dzisiaj”.

  2. Stosuj komunikaty informujące o niedostępności np. „Pozostały ostatnie 3 sztuki. Pospiesz się!”. Możesz również wyświetlić hasło dodatkowe np. Prawdopodobnie w ciągu 40 minut produkt będzie niedostępny. Informacja wygenerowana przez nasz algorytm monitorujący sprzedaż.”

  3. Klientom pokaż liczbę, ile osób obejrzało i kupiło produkt w ciągu ostatnich 24 godzin. Dodatkowo możesz pokazać ile osób aktualnie ogląda ten produkt. Czujesz jaka moc jest w tych liczbach? Psychologii nie oszukamy. To działa.

Niespotykany pomysł na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym.

  1. Kto z nas nie lubi kodów rabatowych? A co powiesz na opcję losowania wysokości kodu rabatowego. Klient wchodzi na twój produkt, widzi cenę, zdjęcie itd…. ale też informację w stylu „Wylosuj kod rabatowy i zgarnij zniżkę. Masz 3 szanse.” Klient klika w tę opcję i otwiera się okienko, w którym pojawia się koło fortuny. Ma 3 szanse na wylosowanie jednego z 10 rabatów np. 3%, 5% i tak aż do 15%. Użytkownik otrzymuje szansę poczucia się wyjątkowo. Czuje, że zyskał coś nad czym miał częściowo kontrolę, bo wylosował i otrzymał nagrodę. Teraz ma do wyboru 2 drogi. Porzucić nagrodę i opuścić sklep albo skorzystać z rabatu i zakupić produkt, który oglądał. Statystycznie ludzie nie lubią tracić okazji, nie lubią gdy coś się im zabiera… a więc jest duża szansa, że taka zabawa skłoni go, do zakupu u Ciebie.

Jak dzięki zagadkom zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

  1. Klient wchodzi na stronę produktu, ma cenę, zdjęcie, opis itd…. jest też przycisk „Dodaj do koszka”, ale widzi jeszcze komunikat „Rozwiąż zagadkę, a otrzymasz zniżkę -15% na ten produkt”. Kto z nas nie lubi wyzwań? Klient klika w komunikat i otwiera się okienko z zagadką oraz odliczaniem czasu 30 sekund. Użytkownik widzi uciekający czas, rośnie napięcie, musi się skupić, znaleźć w głowie odpowiedź i wybrać poprawną opcję. Co się dzieje w głowie? Pojawiają się emocje. Te emocje sprawia, że użytkownik w chwili rozwiązania zagadki odblokowuje zniżkę -15%. Ale to nie wszystko. Odliczamy dodatkowy licznik trwający 10 minut, który sprawia, że klient musi dokończyć zamówienie w tym czasie, inaczej nagroda w postaci -15% zniżki przepadnie. Jak myślisz, co zrobi klient?

Podobne wpisy