Anna Federowicz
Anna
Federowicz

Prowadzisz firmę, więc chcesz dotrzeć do jak największej grupy swoich odbiorców. Facebook i Messenger są precyzyjnymprzede wszystkim szybkim sposobem dotarcia do Klientów.  

 

Nie masz Facebook’a, nie istniejesz. 

Od czego rozpoczynasz swój dzień? Od sprawdzenia, co nowego pojawiło się na Twojej tablicy na Facebook’u? To normalne. Ponad 16 mln Polaków posiada aktywne konto na tym portalu społecznościowym i spędza co najmniej kilka godzin dziennie na przeglądaniu, co słychać u znajomych. Jednak ta aplikacja nie tylko ułatwia komunikację z rodziną czy znajomymi. Miliony osób śledzą także działalność różnych firm czy marek.  

 

Stronę na Facebook’u zakładają zarówno wielkie korporacje, jak i małe oraz średnie lokalne firmy. Jest to odpowiednie narzędzie dla praktycznie każdej branży, jeśli odpowiednio zarządza się materiałami zamieszczanymi w sieci. Co ważne, każda z tych firm ma w rękach te same narzędzia, z reguły darmowe. Chyba, że jakaś marka decyduje się na płatne kampanie.  

 

 

social media tkwi ogromna siła! 

 O sile mediów społecznościowych chyba nie trzeba nikogo przekonywać. To narzędzie ma potężną moc budowania relacji pomiędzy firmą a Klientem, dlatego jest tak popularnym rozwiązaniem marketingowym w większości przedsiębiorstw.  

Dzięki Facebook’owi możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jednocześnie jest to narzędzie zdecydowanie bardziej precyzyjne, niż tradycyjna reklama prasowa czy telewizyjna. 

Na samym początku, decydując się na profil firmowy, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań: 

  • Kim jest mój Klient? 
  • Jakie ma potrzeby? 
  • Co chcemy mu przekazać za pomocą social media?  

A komunikować można naprawdę wszystko, tylko trzeba robić to w ciekawy sposób. Dzięki Facebook Twój potencjalny Klient dowie się o specjalnej ofercie cenowej, nowym produkcie, o jego zastosowaniu, o planowanym wydarzeniu czy nowych twarzach w firmie.   

Facebook daje również szeroką gamę formatów, za pomocą których firma może się komunikować: grafika, film czy relacja na żywo. Wszystko zależy od kreatywności wykorzystania każdego z nich. 

Już wielu przedsiębiorców przekonało się, że za pomocą strony firmowej na Facebook’u można w relatywnie tani sposób rozwinąć swój biznes.  

 

Dla lokalnych firm Facebook to wręcz obowiązek! 

Są branże, które szczególnie powinny postawić na tę formę komunikacji. To wszelkiego rodzaju usługi lokalne. Często sama łapię się na tym, że zamiast zadzwonić do restauracji, rezerwuję stolik poprzez Messegera.  

To aplikacja, z której miesięcznie korzystają miliardy użytkowników. Często dzięki temu tratują firmę, jak bliskiego znajomego.  Napisanie wiadomości trwa chwilę i szybko można otrzymać odpowiedź.  

 

Kolejnym świetnym narzędziem wykorzystywanym w komunikacji są boty w Messengerze. O ich możliwościach napiszę w osobnym artykule, gdyż warto poświęcić im więcej uwagi. 

 

 

Obsługa Klienta w social media 

Tradycyjna obsługa Klienta przeniosła się teraz do świata mediów społecznościowych, dlatego, że to najszybsza forma komunikacji Klienta z firmą. Strona na Facebook’u to nie tylko prezentowanie firmy i oferowanych usług. To narzędzie, dzięki któremu Twój Klient bardzo łatwo i szybko może rozwiązać swój problem lub zadać pytanie firmie. 

 

Oczywiście, najlepsze efekty osiąga się tylko wtedy, gdy działa się zgodnie z wcześniej przygotowanym planem. Ważne, aby wizerunek firmy w social media był profesjonalny. Warto poświęcić czas i pieniądze na przygotowanie strony pod względem treści i grafiki, by osoba szukająca informacji w pierwszym kontakcie z firmą pomyślała, że to ciekawa strona, godna obserwowania, co w przyszłości z pewnością przełoży się na decyzje zakupowe.  

 

 

 

 

 

 

Facebook, najszybszy kontakt z klientami?
Artykuł oceniono na: 5 (1 głos)
Anna Federowicz

Anna Federowicz

Budowanie marki to moja pasja. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marketingowych, kreowaniu wizerunku oraz planowaniu spójnej komunikacji dla firm. Zajmuję się prowadzeniem social mediów dla firm z różnych branż i copywritingiem.