Tworzenie strony www
Case study - przykład kampanii na Facebook dla lokalnej restauracji
Anna Federowicz
Anna
Federowicz

Social media, dzięki płatnej reklamie pozwalają dotrzeć do właściwej grupy docelowej, bez konieczności przeprowadzania skomplikowanych badań marketingowych czy produkcji drogich kreacji reklamowych. Na przykładzie lokalnych firm najlepiej widać, jak wiele mogą osiągnąć dzięki dobrze przeprowadzonej kampanii za pośrednictwem Facebook’a, i że warto w nią inwestować.

Chcemy tym razem zaprezentować Ci kampanię prowadzoną na zlecenie restauracji, która po wielu latach przerwy ponownie otworzyła działalność i chciała o tym fakcie poinformować Klientów.

 

Problem, jaki napotkali właściciele, to bardzo niska frekwencja gości w pierwszych tygodniach ponownej działalności. Warto wskazać, iż omawiana restauracja posiada wieloletnią tradycję i kojarzona jest raczej z klientelą w starszym wieku, ze względu na wcześniejszy charakter działalności.

Celem kampanii było wypromowanie restauracji w nowej odsłonie wśród jak największej liczby odbiorców. Chcieliśmy zwiększyć również interakcję między mieszkańcami a restauracją.

 

Jak tego dokonaliśmy?

Postanowiliśmy zorganizować konkurs na 3 dni przed Dniem Matki, w którym do wygrania były 2 vouchery na kwotę 100 zł. Utworzyliśmy kampanię skierowaną do mieszkańców. Zawęziliśmy ją przede wszystkim do miejscowości oraz odległości w promieniu 15 km. Określiliśmy również wiek, by uniknąć wyświetlania reklamy zbyt młodym osobom.

W poście poprosiliśmy o udostępnianie postu konkursowego, by dotarł on do jak największego grona odbiorców.

Case study - przykład kampanii na Facebook dla lokalnej restauracji

Jaki rezultat osiągnęliśmy?

Reklama w Facebook umocniła rozpoznawalność restauracji, która wznowiła działalność. Zwiększyła się również ilość klientów odwiedzających to miejsce.

Reklama dotarła do ponad 35 tys. osób (zasięg), zebraliśmy ponad 250 polubień i 273 osoby udostępniły post konkursowy.
Dzięki wzmożonemu zainteresowaniu użytkowników ponad 80% ruchu pochodziło z zasięgu organicznego, co oznacza że był on darmowy. Kampania kosztowała 200 zł, a efekt był naprawdę zadowalający.

 

Przeprowadzone przez nas kampanie dowodzą, jak skutecznym narzędziem są reklamy na Facebook’u. Potrafią wygenerować zwiększony ruch na stronie, co przekłada się rozpoznawalność marki i na większą sprzedaż.

 

Zacznij także efektywnie promować swoją firmę w social media. Chętnie Cię w tym wesprzemy.