Tworzenie strony www
39 sposobów promowania strony www - Blog Studio Kreacja
Przemysław Bazanowski
Przemysław
Bazanowski

Jak pozyskać klientów z internetu?

Najważniejszy czynnik decydujący o zdobywaniu klientów to być wszędzie tam, gdzie są nasi potencjalni klienci. Przede wszystkim trzeba umieszczać adres strony www na wszystkich (lub prawie wszystkich) nośnikach, które sam tworzysz. Okazuje się, że nie każdy o tym pamięta. Adres strony www najlepiej jak znajdzie się praktycznie wszędzie, gdzie pojawiają się nasze komunikaty. Zaczynając od wizytówek, broszur, katalogów, ale również w stopce wiadomości mailowej, na banerze czy szyldzie przed wejściem do naszej firmy. To może być również zaproszenie w poczcie głosowej telefonu.

Poza samym adresem warto dołożyć wezwanie do akcji, czyli zachętę nakłaniającą do wejścia na stronę www np. „Pobierz rabat na stronie www” lub „skorzystaj z limitowanej oferty” albo „Poznaj najnowsze skuteczne rozwiązania”.

Darmowe sposoby zdobycia klienta z internetu:

  1. Skype – dodaj link w opisie Twojego profilu
  2. Stopka e-mail – utwórz link w podpisie mailowym, bo gdziekolwiek napiszesz, zwiększysz szansę na kolejne wejścia na Twoją stronę www.
  3. Blogi – zdobądź linki u zaprzyjaźnionych blogerów (najlepiej, aby były powiązane z Twoją branżą, bo Google ceni sobie spójność tematyczną). Linki mogą znajdować się w sekcji „polecane strony” lub w treści artykułów.
  4. Komentarze na blogach – dodaj komentarz i oprócz imienia dopisz adres twojej strony www. Takie linki są bardzo naturalne dla Google i pomagają również w pozycjonowaniu. Szczególnie, gdy umieszczane są na popularnych i dużych blogach, bo wówczas linki uznawane będą jako „mocne”.
  5. Fora internetowe – utwórz swój podpis (stałą sygnaturę) i promuj swoją stronę w podpisie na forum oraz w postach które dodajesz.
  6. Katalogi firm – możesz dodać wpis lub utworzyć wizytówkę firmową z linkiem odsyłającym do swojej strony www. Możesz dodać wpis w takich katalogach firm:
  1. Profile i serwisy społecznościowe – to wymarzone miejsce do promowania własnej firmy zupełnie za darmo. Wszelkie wartościowe treści, obrazy, ilustracje mogą rozprzestrzeniać się bardzo szybko, jeśli to, co opublikujesz będzie ciekawe, atrakcyjne i przyniesie odbiorcy korzyści.
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Google+
  • Google Mapa
  • Twitter
  • Linkedin
  • Goldenline
  1. Wtyczki społecznościowe z opcją udostępniania – pozyskuj polecenia Twojej strony za darmo dzięki zainteresowaniu swoich odbiorców, klientów, czytelników. Mając opcję „Udostępnij” na swojej stronie możesz dotrzeć dzięki osobom udostępniającym (polecającym) do setek lub tysięcy internautów.
  2. Landing Page – gdy użytkownik wejdzie na Twoją stronę docelową i wykona odpowiednią akcję np. zgłosi prośbę o kontakt z przedstawicielem Twojej firmy, wówczas po zapisaniu może nastąpić przejście do Twojej głównej strony.
  3. Porównywarki cenowe np. CENEO, nokaut, skąpiec – gdy na stronie masz gotowe produkty/sklep – możesz pozyskać dodatkowe wejścia z porównywarki.
  4. Opinia lub referencje, które możesz przekazać swojemu partnerowi lub wykonawcy jakiejś usługi. Taka opinia może zawierać dane Twojej firmy, nazwisko, stanowisko, zdjęcie i adres Twojej strony www. Nie rzadko jest to adres podlinkowany.

Rozwinięta strona internetowa pozycjonuje się sama

  1. Optymalizacja SEO i optymalizacja szybkości pozwoli Ci pozyskiwać użytkowników z niemal automatycznie. Im lepiej przygotowana strona tym większe szanse na odwiedziny nowych klientów.
  2. Blog z artykułami- może ściągnąć bardzo dużo ruchu na stronę. Szczególnie, gdy artykuły są wartościowe i rozbudowane (rozbudowane tak jak niniejszy artykuł – wówczas będzie wysoko wypozycjonowany w Google).
  3. Baza wiedzy z poradami – im więcej wartościowych porad np. z przykładami w formie obrazu lub filmu tym większa szansa, że Google wyświetli Twoją stronę na różne wartościowe frazy w wyszukiwarce.
  4. Słownik pojęć – napisany po swojemu pomaga w pozycjonowaniu strony, ale pamiętaj – nie kopiuj treści, bo Google bardzo nie lubi duplikacji contentu.
  5. Często zadawane pytania (FAQ) zadziała podobnie jak słowniczek. Nigdy nie wiadomo, kiedy o podobne kwestie zapytają inni nowi klienci. To pozwala na zdobycie dodatkowego ruchu użytkowników z Google.
  6. Filmy/filmiki, a na nich adres Twojej strony www. Na YouTube możesz dodać link automatycznie klikalny, który bezpośrednio przekieruje realnych użytkowników..
  7. eBook lub infografika – możesz promować w mediach społecznościowych lub w takich serwisach jak: issue.com, slideshare.com (to globalne katalogi z ebookami). Ebooki są bardzo lubiane więc dzięki temu zwiększają szanse na kolejne odwiedziny.
  8. Konkurs na stronie internetowej – to zawsze pomaga w zdobywaniu ogromnej ilości użytkowników. Jednak trzeba odpowiednio przemyśleć taką akcję, aby udział brali w niej tylko potencjalni klienci, a nie przypadkowi użytkownicy, którzy tylko chcą coś wygrać, a nie interesują się Twoją firmą oraz usługami/produktami.
  9. Opisywanie istotnych wydarzeń np. ze szkolenia, konferencji lub targów. Gdy są odbiorcy, którzy będą zainteresowani relacją lub informacjami z wydarzeń, na których również byli to zdecydowanie jesteś w stanie zdobyć tych użytkowników. Szczególnie, gdy w mediach społecznościowych wkleisz link przekierowujący do Twoich aktualności na stronie www.
  10. Wtyczka RSS, informuje czytelników o nowych artykułach na Twojej stronie. Wówczas klienci automatycznie otrzymają powiadomienie w swoim programie (czytniku) do RSS. Aczkolwiek RSS jest coraz mniej popularny w polskim internecie.
  11. Powiadomienia PUSH w przeglądarce, informują o Twoich nowych artykułach podobnie jak RSS. Ta forma zdobywa coraz większą popularność w roku 2017. Ponieważ powiadomienia wyskakują w przeglądarce :)

Płatne formy reklamowania strony w internecie

  1. Linki sponsorowane lub banery reklamowe w systemie Google AdWords. Możesz być widoczny w wyszukiwarce Google oraz w serwisach, forach i różnych stronach w formie linków lub banerów reklamowych. Możliwości jest bardzo dużo. Google AdWords to również reklamy w Gmail oraz YouTube.
  2. Banery reklamowe (display) na stronach branżowych i lokalnych – możesz porozumieć się z administratorem/wydawcą serwisu i umieścić tam swoją reklamę. Często ceny nie są wygórowane. Dobra forma dla biznesów lokalnych np. salon fryzjerski lub restauracja.
  3. Reklama na Facebooku w postaci postów lub bocznych banerków.
  4. Linki w płatnych katalogach np.. Systemach Wymiany Linków (SWL), alejest to sposób ryzykowny, bo źle oceniany przez Google. SWLy są uznawane za miejsce linków spamerskich, które służą tylko dla sztucznego pozycjonowania w Google.
  5. Linki w Pressel Page (do kupienia na Allegro), ale ta forma też jest ryzykowna ze względu na zakazy Google. Linki takie są głównie nastawione na sztuczne pozycjonowanie.

Narzędzia inteligentne

  1. Brand24 – to narzędzie pokaże Ci miejsca w internecie, w których użytkownicy napisali jakieś konkretne słowa kluczowe i możesz ustawić sobie powiadomienie na takie słowa, a następnie pojawić się w takim miejscu i podać link do swojej strony www np z prywatnego postu na Facebook. Zatem, gdy ktoś w internecie zapyta, „jakiego fryzjera polecacie w Poznaniu” to możesz otrzymać taki sygnał, wejść na daną stronę np. facebook i odpowiedzieć na pytanie sugerując swój salon fryzjerski.
  2. Marketing automatyczny np. autorespondery lub mailingi edukacyjne (lekcje). Możesz wysyłać odpowiednie wiadomości e-mail w oparciu o odwiedzone podstrony w ramach Twojej domeny lub gdy klient porzuci koszyk w sklepie internetowym. Możesz również wysyłać wiadomości, gdy Twój klient obchodzi urodziny. Taka forma pozwala ponownie pozyskać użytkownika na Twojej stronie lub wręcz przekierować go na stronę, która oferuje jakiś nowy produkt/usługę.

Jak pozyskiwać użytkowników spoza internetu

  1. Samochód/autobus/tramwaj – adres www przejeżdżający wiele razy przed oczyma potencjalnego klienta w końcu może spowodować, że odbiorca wyszuka jej w Google i zajrzy zapoznać się z Twoją stroną www
  2. Odzież np. koszulka, bluza, polar, kurtka, czapka z daszkiem – takie gadżety też mogą zawierać adres strony www. Wystarczy jakieś ciekawe wezwanie do wejścia np. Włącz się na www.nazwafirmy.pl.
  3. Billboard, rollup, baner– na takiej większej reklamie warto podać adres strony www. Zawsze jest szansa, że ktoś wpisze go w przeglądarce lub wygoogluje.
  4. Budynek z szyldem lub literami przestrzennymi, a na nich domena strony. Jeśli Twoja domena jest prosta to może nawet zastąpić nazwę firmy lub logo. Znane są takie przypadki.
  5. Reklamy prasowe, broszury, foldery, ulotki – tutaj też zamieść adres www, a także dodaj jakąś zachętę np. Na stronie www odbierz 15% rabatu na usługę X.
  6. Gadżety reklamowe, które są często używane np. długopis, notesik, teczka, kalendarz biurkowy, kalendarzyk, kalendarz trójdzielny, pendrive.
  7. Poczta głosowa – wystarczy miłe nagranie np. „Nie możemy teraz odebrać połączenia, oddzwonimy wkrótce. Tymczasem zapraszamy na stronę www.nazwafirmy.pl.
  8. Powiadomienia SMS o fakturze lub innych kwestiach to świetny sposób, aby ponownie zaprosić na stronę www.
  9. Przesyłka listowa np. faktura. Na kopercie warto użyć adresu strony www i dodatkowej zachęty np. Odbieraj faktury online logując się na www.nazwafirmy.pl i zyskaj obniżenie rachunku o 3 zł.
  10. Reklama radiowa lub telewizyjna to jedno z droższych rozwiązań, ale bardzo skutecznych. Niejednokrotnie po usłyszeniu reklamy lub obejrzeniu ciekawego spotu ludzie wpisują adres strony w celu odwiedzenia witryny firmy, o której przed chwilą słyszeli. Jeśli oferujesz coś ciekawego i będziesz widoczny w telewizji lokalnej lub branżowej, albo będziesz słyszany w radiu lokalnym lub internetowym to z pewnością zwiększysz szansę na pozyskanie nowych klientów, a tym samym odwiedziny nowych zainteresowanych użytkowników.