Tworzenie strony www
Audyty i optymalizacje - Zoptymalizuj swoją stronę internetową.

Audyty i optymalizacje

Jeżeli wyniki Twojego serwisu internetowego nie są zadowalające, powinieneś sprawdzić co jest tego powodem. Jest to dobra okazja do wykonania audytu strony www, który pokaże co należy zmienić. 

Audyt strony internetowej to działania polegające na przeanalizowaniu strony i odnalezieniu wszystkich nieprawidłowości i błędów. Podczas audytu określimy, w jaki sposób witryna jest widziana przez roboty wyszukiwarek internetowych, a także czy jest użyteczna dla gości, czyli internautów. 

Audyt strony internetowej dostarczy informacji:

  • o słabych i mocnych stronach witryny
  • czy opracowanie graficzne jest odpowiednie
  • jak odwiedzający poruszają się po stronie – czy mają problem z odnalezieniem właściwych informacji
  • co trzeba zmienić, aby strona była bardziej przyjazna dla użytkowników (również dla niepełnosprawnych)
  • jak strona internetowa radzi sobie na tle konkurencji
  • czy strona została zaprojektowana zgodnie z normami i powszechnymi zasadami obowiązującymi podczas projektowania stron internetowych

Audyt stron internetowych – korzyści:

Przewaga nad konkurencyjnymi firmami. W trakcie audytu Państwa strona będzie porównana ze stronami konkurencji. Dzięki temu dowiedzą się Państwo, co należy wprowadzić na stronę, by wygrać wyścig o klienta. Poinformujemy Państwa, jakie działania trzeba podjąć, żeby stronę internetową odwiedzało więcej użytkowników. Z pewnością przyczyni się to do wzrostu liczby zamówień, tym samym wpływając na rozwój przedsiębiorstwa. Szereg analiz sprawi, że Państwa strona będzie spełniała wszelkie wymogi użyteczności – techniczne i graficzne. Przede wszystkim wpłynie to na pozytywny i właściwy odbiór strony przez internautów. 

Analiza użyteczności

Potencjalni klienci, wchodząc na Państwa stronę oczekują od niej użyteczności. Nasi eksperci od UX (doświadczenia użytkownika) sprawdzą, czy strona wykonana jest prawidłowo pod względem dobrych praktyk obowiązujących w obszarze User Experience.

Analiza sprawdza takie rzeczy jak:

  1. Intuicyjność nawigacji
  2. Czytelność strony
  3. Sposób prezentacji informacji
  4. Dopasowanie treści do tytułów stron
  5. Sprawność korzystania ze strony
Optymalizacja SEO

W ramach optymalizacji SEO analizujemy zarówno konstrukcję strony pod względem użyteczności, konstrukcji kodu i technologii oraz w zakresie szybkości i dostępności na różne urządzenia.

Audyt w szczególności sprawdza takie rzeczy jak:

1. Ustawienia domeny, serwera, IP, widoczności.
2. Meta dane, kod HTML, kod CSS.
3. Treść, nagłówki, obrazki, linki.
4. Dostępność na urządzenia, szybkość, błędy.
5. Użyteczność strony oraz nawigacja.
6. Analiza i ocena strony względem konkurencji.
7. Analiza popularności w internecie oraz linków polecających.

Copywriting

Tekst jest podstawowym elementem każdej strony internetowej. Dbamy o to, żeby przede wszystkim spełniał on swoją podstawową funkcję – zachęcał do skorzystania z oferty firmy.

Dobrej jakości treść:

  1. Angażuje czytelnika
  2. Przekazuje wiedzę
  3. Wykorzystuje język korzyści
  4. Jest dopasowana do grupy docelowej
  5. Pozwala znaleźć się wyżej w Google
Optymalizacja szybkości

Okres skupionej uwagi człowieka jest bardzo mały, dlatego strony internetowe muszą ładować się jak najszybciej. W przeciwnym wypadku strona może generować odrzucenia, tym samym zmniejszając sprzedaż.

Optymalizacja szybkości to:

  1. Kompresja i minifikacja zasobów
  2. Optymalizacja przekierowań
  3. Usunięcie niepotrzebnych skryptów i wtyczek
  4. Wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki
  5. Ograniczenie liczby zapytań do serwera
Mapa Cieplna

Badanie pozwalające na analizę zachowania użytkowników na stronie. W graficzny sposób przedstawione są kliknięcia, ruchy myszy itp. Wprowadzenie zmian, które wykazuje mapa cieplna może znacząco zwiększyć ilość konwersji.

Badanie pokazuje:

  1. W co klikają użytkownicy witryny.
  2. Gdzie użytkownicy kierują kursor myszy.
  3. Do jakiego miejsca na stronie docierają użytkownicy.
  4. Co należy zmienić, aby zwiększyć sprzedaż.