Wdrożenie WooCommerce – na co zwrócić szczególną uwagę?
Wygląd sklepu na WooCommerce
Czy darmowy szablon WooCommerce będzie dobry na start?
Jeśli chcesz szybko zacząć, a przy tym obniżyć koszt do minimum to bezpłatny szablon WooCommerce będzie bardzo dobrym rozwiązaniem. Musisz jednak pamiętać, że użytkownicy mają coraz wyższe wymagania do sklepu. Kieruj się przede wszystkim odczuciami użytkowników i szeroko rozumianą prostotą. Możesz również skorzystać z płatnego szablonu w cenie od 200 do 500 zł. Takie szablony mają sporo gotowych elementów do samodzielnego wykorzystania, a także co najważniejsze, są sprawdzone na setkach sklepów i z reguły nie zawierają błędów. Jest mały minus. Częściowo szablony posiadają teksty w języku angielskim i musisz znaleźć kogoś, kto przetłumaczy wybrane fragmenty na język polski.
Czy warto zaprojektować autorski szablon WooCommerce?
Zdecydowanie tak! Wyróżnisz swój sklep wizualnie, a co najważniejsze, masz pełną kontrolę nad układem interfejsu. Możesz tak dopasować poszczególne elementy sklepu, aby jak najlepiej działały na Twoich użytkowników i podnosiły sprzedaż. Minusem tego rozwiązania jest to, że wdrożenie autorskiego szablonu może kosztować od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Osobiście zalecam korzystanie z takich szablonów w momencie,gdy poważnie chcesz konkurować o uwagę klientów. Pamiętaj, że wchodząc na rynek ecommerce musisz być lepszy od swoich konkurentów w danej dziedzinie. Inaczej będzie Ci ciężko pozyskać uwagę, a co dopiero sprzedawać.
Nie popełniaj tych błędów przy projektowaniu sklepu WooCommerce.
Masz sklep na WooCommerce i chcesz zmienić wygląd na unikalny, albo lepiej – na odjechany? Pamiętaj, że sklep musi być intuicyjny. Najważniejsza kwestia to układ elementów i kluczowe działanie mechanizmów WooCommerce. Podczas kilkudziesięciu projektów, które wdrażałem na WooCommerce okazało się, że w niektórych przypadkach przeniesienie jakiegoś kluczowego elementu w inne miejsce powodowała brak kompatybilności z nowymi integracjami, które nie były gotowe na nasze nietypowe zmiany. Zatem projektując własny szablon sklepu pamiętaj, że wygląd to jedno, ale przede wszystkim sklep musi działać poprawnie w 100%. Inaczej nie sprzedasz.
Wdrożenie techniczne sklepu – na co uważać?
Dlaczego musisz pilnować kompatybilności wtyczek WooCommerce?
W sklepie internetowym jest trochę jak na produkcji. Wystarczy jeden niedziałający element i produkcja stanie w miejscu. Tak samo jest ze sprzedażą w Internecie. Jeden mały błąd może zatrzymać Twoją sprzedaż. I to nie są gołe słowa. Wystarczy, że strona koszyka lub strona podsumowania zamówienia zepsuje się i mimo chęci użytkownik nie będzie mógł dokończyć transakcji. Tak samo zadzieje się gdy wszystko na sklepie działa OK, ale system płatności ma jakieś problemy. Nikt nic nie kupi. A jeśli posiadasz ponad dużo wtyczek to najprawdopodobniej prędzej czy później może dojść do jakiegoś konfliktu między wtyczkami. Dlatego dokonuj weryfikacji całej ścieżki zakupowej najlepiej codziennie rano, aby wyłapać ewentualne błędy.
Autorskie dodatki do WooCommerce – na co uważać?
Mimo, że dostępne są tysiące wtyczek to zawsze możesz mieć potrzebę wdrożenia dodatków szytych na miarę. Istotne jest, aby dodatki były kompatybilne z innymi wtyczkami. WooCommerce i WordPress to systemy, które aktualizowane są praktycznie każdego tygodnia. Dlatego własne dodatki powinny być napisane zgodnie z dokumentacja WordPress i WooCommerce. Brak kompatybilności może spowodować popsucie się Twojego dodatku lub co gorsza popsucie innych kluczowych funkcji sklepu. To powoduje, że własne dodatki co jakiś czas będziesz musiał aktualizować i dostosowywać do zmieniających się możliwości WooCommerce. To generuje koszty. Zatem mocno przemyśl czego potrzebujesz i wybierz doświadczonego wykonawcę do wdrożenia autorskich opcji.
Jak zadbać o bezpieczeństwo WooCommerce?
- Regularnie aktualizuj wtyczki i motywy. Nowe wersje naprawiają błędy i poprawiają bezpieczeństwo.
- Instaluj tylko te wtyczki, które są niezbędne i zaufane. Pamiętaj, że im więcej wtyczek masz, tym większe ryzyko problemów.
- Nie korzystaj z wtyczek ani motywów z niezaufanych źródeł.
- Zawsze używaj trudnego do zgadnięcia hasła do panelu sklepu i serwera FTP.
Dobrym zabezpieczeniem jest również wybór solidnego hostingu z codziennymi kopiami zapasowymi oraz profesjonalne wsparcie techniczne dla Twojego sklepu na WordPressie.
Czy WooCommerce pomoże Ci osiągnąć sukces w Internecie?
Masz sklep w WooCommerce, ale nie sprzedajesz?
Pamiętaj, że samo rozwiązanie nie decyduje o Twojej sprzedaży. Natomiast uruchomienie sklepu nie generuje jeszcze transakcji. Użytkownicy muszą dowiedzieć się o Twoim sklepie, musisz go wypromować. A jednocześnie, gdy już wejdą na Twój sklep twoje produkty muszą ich zainteresować. Dodatkowo marka Twojej firmy lub sklepu muszą wzbudzić zaufanie, aby użytkownik kupił w Twoim sklepie. Ludzie boją się nieznanych sklepów. Pomyśl więc o strategii marketingowej, wyróżnikach, pokaż co zyska użytkownik kupując w Twoim sklepie. A gdy już sprzedaż pamiętaj, że jest jeszcze obsługa posprzedażowa. Pamiętaj, że platforma WooCommerce to mimo wszystko tylko oprogramowanie.
Sklep na WooCommerce. Jak promować?
Sam sklep na WooCommerce pozwala na świetne dopracowanie kwestii SEO. Masz pełne możliwości rozbudowy drzewa kategorii, prowadzenia bloga i budowania różnych treści z przeznaczeniem dla SEO takich jak baza wiedzy, inspiracje, itp. Natomiast poza Twoim sklepem działania marketingowe są identyczne jak przy innych platformach. Kampanie w Google Ads, Kampanie w mediach społecznościowych czy działania email. Sama platforma WooCommerce jest mimo wszystko normalnym sklepem, normalną stroną. Zatem ruch możesz na nią dostarczać z różnych źródeł. Możesz również integrować WooCommerce z marketplace lub wyszukiwarkami produktów takimi jak Domodi, Homebook, Ceneo itd.
Czego nie daje WooCommerce i żadna inna platforma sklepowa?
Tak jak kierowca rajdowy potrzebuje dobrego samochodu, to jeszcze musi mieć wysokie umiejętności, sztab mechaników w razie awarii czy chociażby paliwo, bez którego nie pojedzie. A i zapomniałbym o pilocie, który pilnuje trasy. Podobnie jest ze sklepem internetowym. Potrzebujesz strategii biznesowej, w tym strategii marketingowej, strategii cenowej. Musisz zadbać o marketing, integrację z systemami zewnętrznymi, aż wreszcie o atrakcyjne produkty, które chcą kupować klienci. Wystarczy, że któryś z tych elementów będzie na słabym poziomie to nie wygrasz wyścigu o klienta. Pamiętaj – WooCommerce może być dla Ciebie dobrym samochodem, ale Ty decydujesz, jak go wykorzystasz.